yankeeranch.blogg.se

USA Tour mars 2016 och händelser därefter...

Söndag - Middag på Figueroa Mountain Brewing

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Conny med sin fina fru och dotter.
 
 
 
Ölprovning!
 
 
 
När det var dags för beställning ville Micke beställa en Budweiser.... Minen på servitrisen... De serverade så klart endast öl från deras eget bryggeri. 
Helene som vanligtvis inte tycker om öl har nu hittat sin favorit, den mörkaste och fylligaste av dem alla.
 
 
 
 
 
 
 
Connys son Alex med Frenchii, Tiny och Storken.
 
 
 
 
Självklart måste klubbens nationalsång sjungas under ledning av Lasse.
 
 
 
 
Alla nöjda och glada efter en middag med god mat och god öl. Nu åkte vi hem till hotellet där festen fortsatte.
 
I bilen var det någon som la av en rap, något som Micke Blarck inte tyckte var okej och uttryckte "no raping in the  car".... 
 
 
Sista kvällen mys på hotellet innan det var dags att ta farväl av Conny. Vi hoppas på ett återseende snart igen.
 
 
 
 
Lasse hade mycket han ville berätta så här sista kvällen och då gärna om varje person....
 
 

Kiruna – Lappen den gamle galningen gick till en tatuerare men den gamle fitan skrev fel dag och månad.

MJ - Självsäker som aldrig förr. Har jag nämnt ngt om GPSn?

Johan - Funderar på att bli lurad av Conny. Tack vare presidenten kanske han får köpa den.

Nina -  Johans lilla... Nina tittade på mig... På Johan när han ville köpa en Cheva...

Anders - Anders hade tider att rulla. Han gjorde allt för att få tiden att stämma. Ändå hade alla dagen efter olika tider.

Halve - Halve ångest, glad vaken  och pigg naturligt alltid på natten. På morgonen med ångest i blick han mig fråga vad fick jag i mig sist?

Peter "Frenchii" - Ilsken och rak. Att gå och lägga sig är ej er sak...

Björnen - Stora lungan steg och flåsa i varje gatuhörn men ändå glad.

Nille - Neggig alltid till han la sig då han kände hur bra det var.

Patrik " Storken" - Patrik den lilla fiolen sjöng och spelade som aldrig förr. 

Fylking "Fylling" - Fylking våran vän. Den stora Fylking inte fullast och inte nykter.

Blåbär - En kudde han fick under kryckan men ändå gled han in i baren.

Björn "Björnbär" - Blåbärs följeslagare och drön gick bredvid och sa att nu ska du gå i säng. Du ska inte gå förbi och glida.

Micke Blarck - Under en Palm han stod. Tog fram några flaskor och log.

Helene - Med armarna i kors hon stod, sa usch usch nu mötte vi handla då gubben drog.

Mattias - Alltid tyst, lugn och sansad men alltid med glimten i ögat och givmildheten kvar.

Ronny & Monika - Ronny och hans monkan gick loss utan att handla ändå blev det en del att kånka.

Adam "Tiny" – Adam med den röda mulen.  Alla vi tyckte den såg ful ut men Adam bara sa att den vill jag ha.

Kimmo – Flöt runt och var nöjd med allt han såg och sa "jag gillar Amerika". Mellan varje ord han sa drog han en energi naturligtvis en dryck.

Bosse Blarck – Ah man kan tro att han är full av knark. För han kör som en Gud och kryssar mellan filer ungefär som med Lasses filer...

Tobbe & Linda – Tobbe och Linda åkte med för att shoppa. De åkte med pengar full i sin skrinda. Hamnade hos Conny som lurade av dem sin skrinda. Det blev naturligtvis en Mustang California special.

Lena - Lena shoppa du ena väskan efter den andra...

Yvonne – Yvonne med foten hon stuka men det gjorde ingenting, för hon med sina väskor var nöjd...

Nina – Nina min fina... Du försökte mig förföra då jag sa... Vart ska du med MJ idag?...

Conny - Den Amerikanske vännen skötte resan med bravur. När vi gjorde hans familj till hedersmembers, han protesterade som få.

Lasse – egentligen ska vi inte skriva något om mig jag är för gammal trött och förlegad...

Sammanfattning av Lasse Öhman - Ingenting ÄR sant enligt Lasse Öhman = Öhmans sanning...

_____________________________________________________________________________________________________

Här kommer lite andra kommentarer från kvällen....

- Ta två nu Blåbär för du måste ta Björnens också. Vi vill se dig full på kryckorna...

Lasse om Frenchii – han doppar bara tungan...

Lasse - Första kvällen jag skickade runt en whiskey så kom den ett halvt varv men ikväll går den många varv...

- Firar Amerikanerna Gud hela dagen idag? (Påskdagen)...

- If you sittning in the eld you hamna i Blåkulla.... Lasse är ganska övertygad om det...

Lasse - Jag skulle aldrig säga nej om någon raggare vill sälja kokosbollar men om någon vill sälja sniff så säger jag no no no. Vill ni snacka svarta affärer stoppar jag fingrarna i öronen och nickar samtidigt...

Kära skattemyndigheten.... Lyssna inte på omgivningen.... ibland vill man inte lyssna...

Lasse - Är det någon som vill förbättra någonting förutom maten hos Conny?

Sen jag gick i pension har jag inte kunnat tänka mig... Vi gör inte sånna där affärer.. Häromdagen bjöd jag Conny på en öl och då ringde kärringen och såg att jag bjudit då jag betalat med kort. För alla jag bjuder betalar jag med kort.

- En sak kan vi komma överens om man blir aldrig för gammal för att ha roligt.

Ungarna blev förryckt och gården blev tom på bilar och Heid hon stack för hon blev trött på raggarna...

Visst är det så Conny?... Jag kommer ihåg den kärringen som handlat mest av mig och som jag blivit mest lurad... En kärring från Fruängen... Jag kommer ihåg den största affären jag har gjort det var en kärring med rullator

Lasse till Alex "don't do something that raggers wont do.

Frenchii - Det finns inga dåliga hål bara dåliga val...

Halve - Jag tycker förra resan var bättre för då fick jag ligga....

Nille till Patrik - Nu är det slutjonglerat med dina idéer. 

Micke B - Tänk att samla ihop alla A-Människor och göra en by, det skulle vara roligt.... 

Micke B till Yvonne - Det är okej för dig att vara trött för du har ju sex ungar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: