yankeeranch.blogg.se

USA Tour mars 2016 och händelser därefter...

Söndag Bakersfield

Kategori: Allmänt

Vi packade bilarna tidigt för att komma iväg kl 8. Vid halv 8 stod 22 hungriga raggare och väntade på att frukosten skulle börja serveras.
 
Det var ett mysigt hotell vi bodde på och det påminde lite om Wales.
 
Micke gör sig redo...med magmedicin...
 
 
 
 
Vägen till Bakersfield var ca 25 svenska mil och hade en fantastisk varierande natur.
 
 
 
 
 
 
 
 
Någonstans längre bort på denna väg dog James Dean.
 
 
 
 
Självklart skulle det hinnas med några stopp också.
 
 
 
 
 Strax före kl 12 var vi framme i Bakersfield och vid bilutställningen som hölls av välgörenhet till förmån för d brandmän som skadats i tjänsten och inte längre kan arbeta.
 
 
 
 
Vi hade tur med vädret, Solen sken och termometern visade 25 grader. Superhärligt.
 
 
 
 
 
Många av de nyare "hoppa" bilarna var motivlackade med tjejer.
 
 
 
 
 
En av mina favoriter.
 
 
 
 
 
Lite snack med en medlem ur den lokala billklubben. Vi delade med oss av vårt fina klubbmärkes dekal.
 
 
 
 
 
 
 
De rekommenderade ett Pizzaställe precis i närheten så vid halv två blev det lunch. Pizzorna var jättegoda men stooora. Det fick bli en doggybag.
 
 
 
 
Tyvärr skulle grabbarna hem och sova så kvällen fick vi fördriva själva. Vi tackade killarna med t-shrts och gav dem adressen till vår hemsida.
 
 
 
 
Resten av eftermiddagem ägnades åt shopping på Bootsbarn och Whalmart. Själv hittade jag två par snygga boots. Eftersom jag inte kunde välja köpte jag båda.
 
 
 
 
Kvällens middag blev på Buck Owens Crystal Palace som jag skrivit om tidigare. Själv var jag hemma på hotellet trött efter dagens dos av all sol och värme, därav inga bilder därifrån.
 
Imorgonbitti åker vi vidare till Thosand Oaks för att träffa Rickards kompis Conny.
 
Nu är kl 2110 söndagkväll, godnatt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: